Uutiset 17.8.2016

Hae mentoriksi Lakimiesliiton opiskelijamentorointiohjelmaan

Mentorointi on kahden henkilön välinen luottamuksellinen ohjausprosessi, jossa kokeneempi kollega eli mentor ja työiältään nuorempi mentoroitava eli aktor tapaavat noin kerran kuukaudessa sopiminaan aikoina säännöllisesti vuoden kestävässä ohjelmassa. Aktor eli mentoroitava voi tapaamisissa pohtia ja esitellä opiskeluunsa, työhönsä ja uraansa liittyviä kysymyksiä. Mentorin tehtävänä on kommentoida, kysellä, haastaa, kannustaa jne. Mentoroinnin positiivinen merkitys urakehityksen kannalta on empiirisesti todistettu.

Lakimiesliiton opiskelijamentorointiohjelman aktorit ovat eri vaiheissa opintojaan olevia oikeustieteen opiskelijoita.

Haemme nyt ohjelmaan mentoreita muutaman vuoden työelämässä toimineista juristeista.

Aktoreiden haku ohjelmaan käynnistyy syyskuussa.

Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan ohjelmaan mentorina, ole yhteydessä Eero Blåfieldiin.

Eero Blåfield
Oikeuspoliittinen asiamies