Uutiset 17.10.2022

Hae Lakimiesliiton hallituksen opiskelijaedustajaksi

Opiskelijaedustajalla on hallituksen kokouksissa puhe- ja läsnäolo-oikeus, ja hänen tehtävänään on edustaa kaikkia Suomen oikeustieteen opiskelijoita hallituksen toiminnassa. Hallituksen opiskelijaedustaja on myös Lakimiesliiton opiskelijavaliokunnan varapuheenjohtaja ja siten aktiivisesti mukana suunnittelemassa ja kehittämässä liiton opiskelijatoimintaa. Hallituksen opiskelijaedustajan tehtävä on näköalapaikka, jossa on mahdollista luoda verkostoja ja tutustua syvällisemmin järjestössä toimimiseen.

Kokouksista maksetaan kokouspalkkio, ja matkakulut korvataan liiton sääntöjen mukaisesti. Opiskelijavaliokunta kokoontuu noin 6 kertaa vuodessa. Hallituksen opiskelijaedustaja edustaa liittoa yhdessä opiskelijavaliokunnan puheenjohtajan ja opiskelijakoordinaattorin kanssa erilaisissa tilaisuuksissa. Lisäksi hallituksen opiskelijaedustajalla on halutessaan mahdollisuus osallistua Akavan opiskelijatoimintaan.

Hallituksen opiskelijaedustaja valitaan koko vuoden 2023 kestävälle toimikaudelle, ja halutessaan opiskelijaedustajalla on mahdollisuus jatkaa toimikauttaan vuodelle 2024. Edustajaksi voi hakea kuka tahansa Suomen Lakimiesliiton opiskelijajäsen.

Valinnassa hakijalta edellytetään erityisesti motivaatiota, intoa ja sitoutumista tehtävän hoitamiseen, sekä hyviä vuorovaikutustaitoja. Tämän lisäksi eduksi lasketaan aiempi kokemus Lakimiesliitosta ja sen toiminnasta, muusta järjestötoiminnasta sekä koulutuspolitiikasta. Hallituksen opiskelijaedustaja toimii läheisessä yhteydessä liiton opiskelijakoordinaattorin ja opiskelijavaliokunnan puheenjohtajan kanssa.

Vapaamuotoiset hakemukset ansioluetteloineen tulee toimittaa viimeistään sunnuntaina 6.11.2022 sähköpostitse osoitteeseen opiskelijat@juristiliitto.fi. Haastattelut järjestetään marraskuun aikana ja haastatteluun kutsuttaviin ollaan yhteydessä erikseen.

Lisätietoja tehtävästä:

Tiia Joensuu