Uutiset 13.2.2020

Ensimmäiset YTN:n neuvottelutulokset hyväksytty

-On hienoa, että ylempien toimihenkilöiden ensimmäiset sopimukset on nyt saatu aikaan. Kiky-tunnit poistuvat, mikä oli tärkeä tavoite tälle kierrokselle, sanoo Lakimiesliiton työelämäasioiden päällikkö Jaana Meklin.

YTN:n neuvottelupäällikkö Petteri Oksa on tyytyväinen siihen, että vaikeasta lähtötilanteesta ja hankalista aiheista huolimatta neuvotteluosapuolet pystyivät koko pitkän neuvotteluprosessin aikana rakentavaan keskusteluun. Sopimus antaa Oksan mukaan lisää mahdollisuuksia sopia vapaa-ajalla matkustamisen korvaamisesta sekä kiinnittää huomiota työhyvinvointiin ja jaksamiseen.

-Toisaalta kiky-tuntien poistumisen myötä työnantaja saa lisää työkaluja joustoihin. Kaiken kaikkiaan pidän saatua sopimusratkaisua vallitseviin olosuhteisiin nähden kohtuullisena, Oksa sanoo.

YTN:n muiden sopimusalojen neuvottelutilanteen etenemistä voi seurata tästä.

Lisätietoja: Jaana Meklin

Työelämäasioiden päällikkö

puh. 0400 741686 ja 09 8561 0324

Lakimiesliiton jäsen, muista päivittä jäsentietosi jäsenrekisteriin, jotta saat omaa alaasi koskevat tiedotteet sähköpostiisi.