Uutiset 8.4.2020

Avainta-neuvottelut liikahtivat eteenpäin

JUKOn neuvottelupäällikön Minna Holmin mukaan neuvottelut liikahtivat tänään pienen askeleen eteenpäin.

-Työnantaja esitteli tänään alustavaa luonnosta sopimuksen allekirjoituspöytäkirjaksi. Jatkamme neuvotteluja luonnoksen pohjalta pääsiäisen jälkeen. Muun muassa sopimuskauden pituuden osalta pyrimme yhä yhteneväisyyteen kunnan kanssa, joten kokonaisuus elää edelleen, sanoo Holm.

Neuvottelut jatkuvat tiistaina 14. huhtikuuta.

JUKOa Avainta-alojen neuvotteluissa edustaa neuvottelupäällikkö Minna Holm. Opetusalan ammattijärjestö OAJ ja Tekniikka ja Terveys KTN (ml. Insinööriliitto) toimivat Avaintes-neuvotteluissa itsenäisinä allekirjoittajajärjestöinä. OAJ:n neuvottelija on Kristiina Johansson ja KTN:n Tomas Wass.

JUKO neuvottelee

Akavalainen JUKO edustaa neuvotteluissa sinua ja ammattiliittoasi ja neuvottelee työpaikallasi käytössä olevat työehtosopimukset.

JUKO edustaa työehtosopimuksillaan noin 200 000:ta korkeakoulutettua, joista noin 4500 on Lakimiesliiton jäseniä. Sovimme työsuhteiden ehdoista kunnissa, valtiolla, yliopistoissa, kirkossa ja Avainta-aloilla. Sovimme työehtosopimukset myös Kansallisgalleriassa ja Työterveyslaitoksella.

Toistaiseksi sopimukset on saatu yliopistoille, valtiolle ja Kansallisgalleriaan. Neuvottelut jatkuvat Avainta-aloilla ja Työterveyslaitoksella. Neuvottelut kunnan sekä kirkon työehdoista ovat siirtyneet sovitteluun.

Kerromme neuvottelujen etenemisestä neuvottelutiedotteessa. Seuraa myös www.juko.fi, JUKO-Facebookia ja Twitteriä @JUKOry aihetunnisteilla #neuvotellen2020 #sopien2020.

Lisätietoja Lakimiesliitossa antaa: Neuvottelupäällikkö Kirsi Venäläinen, p. 050 587 3528 ja 09 8561 0328