Uutiset 14.11.2022

Lakimiesliitto onnittelee Akavan uutta puheenjohtajaa Maria Löfgreniä

Akavan liittokokous valitsi Akavan uudeksi puheenjohtajaksi Maria Löfgrenin. Vaalissa hänen vastaehdokkaanaan oli Jari Jokinen. Lakimiesliitto kannatti vaalissa Löfgreniä.

Puheenjohtajavaalissa äänet jakautuivat 514–383 vaalin voittaneen Löfgrenin eduksi. Kaikkiaan Akavan 36 liitolla oli vaalissa 897 ääntä, jotka jakautuvat liitoille niiden jäsenmäärän mukaisessa suhteessa. Lakimiesliitolla oli vaalissa 24 ääntä.

– Lakimiesliitossa olemme erittäin tyytyväisiä puheenjohtajuuden ympärillä käytyyn vilkkaaseen keskusteluun. Jari Jokinen ja Maria Löfgren tapasivat syksyn aikana todella kiitettävästi liittoja ja niiden jäsenistöä. He kävivät monipuolista ja rakentavaa keskustelua keskusjärjestön puheenjohtajuudesta, toteaa Lakimiesliiton toiminnanjohtaja Jore Tilander.

– Avoimuus ja jäsenistön kuunteleminen ovat ammattijärjestötoiminnan nykypäivää.  Vuoropuhelu näkemyseroista vahvistaa yhteistyön mahdollisuuksia. Onnittelemme lämpimästi uutta puheenjohtajaa Maria Löfgreniä ja odotamme yhteistyötä hänen kanssaan.

Lue lisää valinnasta Akavan tiedotteesta.

Lisätiedot:

Jore Tilander