Uutiset 22.1.2024

Juristiliitto kannattaa Akavan vaatimuksia, mutta ei osallistu poliittisiin mielenilmauksiin

Juristiliiton hallitus on kokouksessaan linjannut, että liitto ei osallistu poliittisiin mielenilmauksiin, eikä Juristiliitto siis ole mukana akavalaisten liittojen ulosmarssissa tiistaina 6. helmikuuta.

– Seisomme kuitenkin Akavan esitysten takana. Muun akavalaisen yhteisön tavoin vaadimme yhteistyötä ja neuvotteluja paremman työelämän puolesta. Vastakkainasettelulla ei saavuteta tuloksia, toteaa Juristiliiton toiminnanjohtaja Jore Tilander.

Akavalaiset liitot järjestävät ulosmarssin 6.2.

Akavan liitot toteuttavat tiedottamallaan tavalla ulosmarsseja työpaikoilta 6.2. kello 14–16 pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella sekä osin muilla paikkakunnilla eri puolilla Suomea.

Lisätietoa Akavan linjauksista, ulosmarssista ja ulosmarssille osallistuvista liitoista on Akavan sivuilla.

Juristiliitto yhtyy Akavan esiin nostamiin huoliin

Akava on esittänyt maan hallitukselle työelämäuudistusten kokonaistarkastelua ja vaikutusten arviointia sekä ratkaisuja, joilla hallitusohjelman työreformeihin saataisiin tasapainoa.

Akavan esitykset eivät ole herättäneet vastakaikua. Akava korostaa, että hallituksella on käsissään ratkaisun avaimet työmarkkinoiden kriisiin.

– Hallitusohjelmassa on Juristiliiton mielestä lukuisia hyviä tavoitteita. Olemme kuitenkin Akavan kanssa samaa mieltä siitä, että työelämään kohdistuvista muutoksista tulisi käydä neuvotteluja ja etsiä sovinnollista ratkaisua. Tilanteen kriisiytymistä on kaikin tavoin vältettävä. Olemme erityisen huolestuneita nuoriin kohdistuvista heikennyksistä, toteaa Juristiliiton toiminnanjohtaja Jore Tilander.

Liiton toimisto antaa lisätietoa jäsenille

Juristiliiton toimistosta annetaan lisätietoa poliittiseen mielenilmaukseen liittyen. Uutiskirjeiden lisäksi seuraamme tilannetta verkkosivuillamme sekä somekanavissamme.

Lisätiedot jäsenille:
Jaana Meklin, johtaja, työelämä
jaana.meklin@juristiliitto.fi

Viestintä:

Janne Laukkanen, johtaja, viestintä ja vaikuttaminen
janne.laukkanen@juristiliitto.fi
040 588 1925