Uutiset 24.3.2023

JUKO: 34 000 yliopistolaisen palkankorotuksista syntyi neuvottelutulos perjantaina

Yliopistojen palkankorotusneuvotteluissa on saavutettu perjantaina aamupäivällä 34 000:tta palkansaajaa koskeva neuvottelutulos.

Kaksivuotisen sopimusratkaisun sisällöstä kerromme, kun kaikkien osapuolten hallinnot ovat hyväksyneet sen. JUKOn yliopistoneuvottelukunta ja hallitus kokoontuvat 28. maaliskuuta.

Yliopistojen yleisestä työehtosopimuksesta neuvottelevat JUKO, Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Sivistystyönantajat Sivista.

JUKOn edustamien akavalaisten liittojen jäsenet työskentelevät yliopistoissa muun muassa tutkimuksen, opetuksen ja hallinnon sekä johdon tehtävissä.

Neuvotteluhistoria

Neuvottelut kuluvan vuoden palkankorotuksista alkoivat 17. tammikuuta. Ne ovat osa viime vuoden huhtikuussa solmittua kaksivuotista työehtosopimusta, jossa on sovittu, että vuoden 2023 palkankorotuksista neuvotellaan tammikuun loppuun mennessä. Palkansaajajärjestöt irtisanoivat yliopistoja koskevan työehtosopimuksen 17. helmikuuta.

Juristiliitto on JUKO:n jäsenliitto.

Lisätiedot Juristiliiton jäsenten osalta:
Petteri Kivelä, neuvottelupäällikkö
petteri.kivela@juristiliitto.fi

Tutustu ajankohtaiseen neuvottelutilanteeseen koontisivullamme.