Uutiset 12.4.2023

Älä avaa Juristiliiton nimellä lähetettyä viestiä, jonka otsikko on ”Tulosta Ole Hyvä”

Esimerkiksi Ilta-Sanomat uutisoi, että suomalaisille lähetetään sähköpostitse Windowsiin iskevää haittaohjelmaa. Viesti vaikuttaisi läpäisevän monien sähköpostiohjelmien suojaukset.

Sähköposti tulee otsikolla ”Tulosta Ole hyvä” ja sisältää liitteen nimeltä ”varmuuskopio tuomioistuimen kopiosta docx.z”. Lähettäjälle sähköposti vaikuttaisi tulevan henkilöltä juristiliitto.fi-sähköpostiosoitteesta.

Viestillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä Juristiliiton kanssa ja viesti ei tule Juristiliiton sähköpostista. Juristiliiton nimeä käytetään lähettäjäkentässä tarkoituksellisesti vastaanottajan harhaanjohtamiseksi.

Viesti kannattaa poistaa välittömästi, eikä sen liitettä kannata missään tapauksessa avata.